Podnikatelé a firmy v posledním roce procházejí těžkým obdobím. Ne pouze ti, jimž vláda úplně znemožnila vykonávat jejich obor. Také celá řada dalších je koronavirem nepříznivě ovlivněna. Zakázek je méně, zájemci o služby prostě nejsou, protože lidé se snaží co nejvíce šetřit. Jste na tom ve vaší firmě úplně stejně? Je na čase s tím něco dělat!
Covid náš svět navždy změnil a přežijí jen ty firmy, které jsou schopné se měnit s ním. Kdo chce přežít tuto krizi, ten musí přizpůsobit své podnikání. Jak? Třeba aktivním vyhledáváním zakázek na internetu.
Je čas přesunout se více do online světa
Do online světa se přesunulo vzdělávání, práce, zábava a samozřejmě i podnikání. Mít vyrobené webové stránky na míru už dnes nestačí, je třeba je dobře optimalizovat pro vyhledávače, využívat PPC reklamu a také aktivně hledat zakázky online. Pro mnohé firmy jsou nadějí poptávkové portály a přesně to jsme udělali i my.
Znáte je? Slyšeli jste o nich?
My jsme poptávkové servery dříve neznali. Přišli jsme na ně náhodou, když jsme se snažili hledat v různých facebookových skupinách, jestli náhodou někdo neshání naše služby (jsme stavební firma).
Všechny poptávkové servery fungují podobně. Soukromá osoba si zadá poptávku, několik firem jí vytvoří nabídku a ona si pak vybere, koho osloví. Klíčové tedy je nastavit dobrou cenu a dát si s nabídkou opravdu záležet, aby si zákazník vybral právě vás.
Členství je placené, ale vyplatí se
My jsme se registrovali konkrétně na ePoptavka.cz a AAApoptavka.cz. Chtěli jsme oba portály porovnat a pak se rozhodnout, kde zůstaneme. Nejspíš však setrváme na obou. Členství je sice pro firmy placené, nicméně už teď ho máme dávno zaplacené. Na obou portálech se nám daří získávat další a další zakázky. možná je to tím, že zrovna poptávek z oboru stavebnictví je tam celá řada. Věříme ale, že podobně to může fungovat pro další oblasti.
Kdo chce být úspěšný i v době covidu, ten se nesmí bát riskovat a zkoušet nové věci.