Jak být úspěšný manažer? Potřebujete měkké dovednosti!

Abyste získali a udrželi si práci, obvykle potřebujete celou řadu technických dovedností. Zubaři musí umět připravit plombu. Sekretářky by měly rychle psát na počítači. Jenže k jakému zubaři chodíte? K tomu, co vám vše vysvětlí, nebo tomu, který se k vám chová jako k dalšímu pacientovi v řadě? Jakou sekretářku si necháte? Tu, co je pozitivní a optimistická, nebo nepružnou, která si nedokáže přiznat chybu? Na měkkých dovednostech prostě záleží.

Vaše pracovní morálka, váš přístup, vaše komunikační schopnosti, emoční inteligence a celá řada dalších osobních vlastností představují měkké dovednosti. Ty jsou pro kariérní úspěch klíčové. Měli byste je rozvíjet stejně jako tradiční technické dovednosti.

Máte dostatek měkkých dovedností?

Bez soft skills nedokážete plně využít hard skills, tedy ty technické dovednosti. Jak poznat, že vám chybí? Třeba dle následujících indicií:

  • Jste dobří v získávání klientů, avšak ne v jejich udržení.
  • Máte velkou fluktuaci zaměstnanců a musíte neustále zaškolovat nováčky.
  • Ve vaší firmě je spousta manažerů, ale žádní skuteční vůdci.

Kdykoliv nejste schopní využít znalosti, zkušenosti a odbornost svého týmu, měli byste absolvovat soft skills školení a zaměřit se právě na tyto oblasti.

Co všechno dokážete změnit s nabytými soft skills?

Zajít si na soft skills školení vše nevyřeší. Vy totiž tyto dovednosti nemůžete vylepšovat jen sami u sebe, nýbrž u celého svého týmu, v celé organizaci. Co se tím konkrétně zlepší? Pravděpodobně následující:

  • zodpovědnost každého jedince,
  • míra spolupráce,
  • konflikty a vyjednávání,
  • přizpůsobivost a flexibilita lidí,
  • jasnost komunikace,
  • kreativní myšlení.

Obzvlášť důležité jsou soft skills pro manažery a zaměstnance na vyšších pozicích, kteří pod sebou mají další lidi. Rozhodně ale stojí za to je budovat také u „řadových“ zaměstnanců. Nepodceňujte jejich roli.

Diskuze

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient